31.10.11

"Έχει διαδήλωση αύριο;"

Την Πέμπτη 27 Οκτωβρίου το απόγευμα, συζητάω με έναν φίλο στο δρόμο.

Μου λέει: "Και πώς θα πάμε αύριο στο θέατρο που το κέντρο θα είναι κλειστό; Από εθνική;"

Απαντάω: "Ναι. Αλλά γιατί θα είναι κλειστό το κέντρο; Έχει διαδήλωση;"

Με κοιτάει με ένα βλέμμα απορίας και κατανόησης και λέει: "Παρέλαση..."


...Τελικά είχε διαδήλωση.


Γ.


Υ/Γ. Α, να μην ξεχάσω, για όλα φταίει ο ΣΥΡΙΖΑ...

25.10.11

Τώρα δεν είναι ώρα για φωτογραφίες

("Resistance is useless"...)

Πέμπτη 20 Οκτωβρίου, γύρω στις 4:30 το απόγευμα είμαι στο μπλοκ του ΠΑΜΕ, ακριβώς μπροστά από τον Άγνωστο Στρατιώτη. Τα πράγματα είναι ήρεμα, η περιφρούρηση είναι χαλαρή, οπότε κι εγώ έχω πλησιάσει όσο πιο κοντά γίνεται στο μνημείο. Καθώς κοιτάω προς τον Άγνωστο, βλέπω μια κοπέλα να κάθεται ακριβώς μπροστά από το τριπλό σύρμα που έχει στήσει η αστυνομία -πιο ακίνητη κι από τους εύζωνους- και καρφώνει με το βλέμμα της τους αστυνομικούς. Αποφασίζω να τη βγάλω φωτογραφία.


Πλησιάζω την τελευταία γραμμή της περιφρούρησης, στέκομαι ανάμεσα σε 2 "συντρόφους" και τους λέω:

- Συγγνώμη παιδιά, μισό λεπτό να βγάλω φωτογραφία την κοπέλα...

Λαμβάνω την εξής απάντηση από αυτόν που στέκεται αριστερά μου:

- (ενοχλημένος) Εντάξει, αλλά τώρα δεν είναι ώρα για φωτογραφίες!

Μένω έκπληκτος. Το ύφος του δεν με αφήνει να πιστέψω ότι κάνει πλάκα. Και ακολουθεί ο παρακάτω διάλογος (στο περίπου):

- Τι εννοείς;

- Δεν είναι ώρα για φωτογραφίες τώρα.

- (ακόμα αποπροσανατολισμένος από το σοκ) Ξέρεις... Δεν είναι τουριστική φωτογραφία... Δεν είμαι τουρίστας... Δεν την έβγαλα για ενθύμιο...

- Ναι, αλλά τώρα δεν είναι ώρα για φωτογραφίες... (Σας το ορκίζομαι, το επανέλαβε τουλάχιστον 3 φορές με λίγο διαφορετικό τόνο.)

- Αυτή η φωτογραφία έχει ένα μήνυμα. Υπηρετεί τον ίδιο στόχο, ενισχύει αυτό που κάνουμε όλοι εμείς εδώ...

Κάτι ξεκίνησε να μου λέει, αλλά κάπου εδώ τον έκοψε ο παραδιπλανός του (και ανώτερος στην ιεραρχία της περιφρούρησης άραγε;),  λέγοντας: "Εντάξει, φτάνει."

Ο άλλος ακαριαία σταματάει να μιλάει, οπότε του απαντάω κι εγώ: "'Αποψή σου, άποψή μου" και φεύγω. (Υποθέτω τέλεσα θανάσιμο αμάρτημα για το ΚΚΕ λέγοντας αυτή την ατάκα, αλλά ευτυχώς έφυγα ατραυμάτιστος...)

Έχει περάσει σχεδόν μια εβδομάδα, όμως το έχω ακόμα απορία.

Πότε ακριβώς είναι ώρα για φωτογραφίες;

24.10.11

Ανάμεσα σε τρεις στρατούς

Μερικά σχόλια βγαλμένα από τα γεγονότα στις διαδηλώσεις της προηγούμενης εβδομάδας:

Καταρχάς, ένα μεγάλο μπράβο στην Ελληνική Αστυνομία, η οποία κλείνοντας τους σταθμούς του Μετρό Σύνταγμα και Ευαγγελισμός κατάφερε να δημιουργήσει το μεγαλύτερο επιβατικό κομφούζιο στην ιστορία του Μετρό.
Ειδικά την Πέμπτη που έκλεισαν και οι σταθμοί Μοναστηράκι και Πανεπιστήμιο, στην μπλε γραμμή έβγαινες κατευθείαν από Γκάζι Μέγαρο Μουσικής και στην κόκκινη από Ομόνοια Ακρόπολη. Αν τώρα ήθελες να αλλάξεις γραμμή, έπρεπε να περπατήσεις τη μισή Αθήνα. Και πάλι μπράβο.


Όσο και να διαμαρτύρονται κάποιοι, αν το ΚΚΕ δεν είχε παραμείνει στην Αμαλίας, η διαδήλωση θα είχε διαλυθεί από πολύ νωρίς. Η περιφρούρηση του ΠΑΜΕ προστάτευσε πολλούς κομματικά ανένταχτους διαδηλωτές από τις αισχρά σκηνοθετημένες αψιμαχίες κουκουλοφόρων-ΜΑΤ.
Αυτό βέβαια δεν εξηγεί γιατί το ΠΑΜΕ αποχώρησε πριν ολοκληρωθεί η ψηφοφορία. Αφού έκατσε που έκατσε τόσες ώρες, γιατί δεν έκατσε ως το τέλος;


Με τον ρυθμό που εξαπλώνονται οι συγκρούσεις μεταξύ του στρατού καταστολής και του στρατού των κουκουλοφόρων/μπάχαλων σε όλη την Αθήνα, δεν είναι μακριά η μέρα που κάποιοι θα ρίξουν τις καγκελόπορτες των αρχαιολογικών χώρων και θα αρχίσουν να πετούν τα αρχαία μάρμαρα στα σύγχρονα τούβλα (αλλιώς ΜΑΤ). Προσωπικά βρίσκω το μήνυμα μιας τέτοιας εικόνας τραγικά επίκαιρο και χαρακτηρηστικότατο της σύγχρονης πραγματικότητας.


Το μόνο που έλειπε από τα ΜΑΤ στο προαύλιο της Βουλής την Πέμπτη ήταν ξηροί καρποί ή πατατάκια. Κατά τα άλλα, απολάμβαναν το θέαμα...


Την Πέμπτη στις 2:00 μμ, βγήκε από το Μετρό Μοναστηράκι ένας λόχος από κουκουλοφόρους, άλλοι οπλισμένοι με μεταλλικές βέργες, άλλοι με πυροσβεστήρες (ο καθένας ανάλογα με την ειδικότητά του). Υπήρχε ένας επικεφαλής που έδινε εντολές, τις οποίες οι άλλοι υπάκουαν, ενώ ένας εκτελούσε χρέη οπισθοφυλακής. Όσο αυτοί ήταν αντιεξουσιαστές, άλλο τόσο κι εγώ είμαι παπάς. Αν τώρα κάποιοι από αυτούς νομίζουν ότι είναι αντιεξουσιαστές, ας διαβάσουν την παραπάνω παράγραφο κι ας βρουν πού είναι το οξύμωρο.
Μπορεί να μην ξέρω τι ήταν ή τι πίστευαν ότι ήταν, από τη στιγμή όμως που φορούσαν κράνη και κουκούλες ανήκουν στην κατηγορία παρακράτος. Είτε το καταλαβαίνουν είτε όχι, εξυπηρετούν τα συμφέροντα κάποιου (ή κάποιων), που έχει εντελώς διαφορετικούς στόχους.


Τελικά την Πέμπτη στο Σύνταγμα πέρασα την περισσότερη ώρα εντός του μπλοκ του ΠΑΜΕ, για πρώτη φορά σε διαδήλωση. Κατά τη διάρκεια, συνειδητοποίησα το εξής. Γύρω μου είχα τρεις στρατούς: ένας των ΜΑΤ, ένας του ΠΑΜΕ κι ένας των κουκουλοφόρων. Τρεις στρατοί, ο καθένας με τις δικές του εντολές και στόχους.

Τρεις στρατοί κι εγώ δεν άνηκα σε κανέναν...

Γ.

20.9.11

Η Μερέντα αγνοείται


Μόλις έμαθα ότι η φίλη μου η Δανάη έχασε χθες το βράδυ το σκυλάκι της φωτογραφίας στην περιοχή του Ν. Ηρακλείου. Είναι μικρό, μαύρο και ακούει στο όνομα Μερέντα.

 Αν κάποιος το δει (ή ακόμα καλύτερα το μαζέψει), ας επικοινωνήσει μαζί μου ή απευθείας με τη Δανάη στο τηλ. 6981466158.

Update: Η Μερέντα βρέθηκε, ψάξιμο τέλος!

Γ.


7.8.11

Το Έβδομο Μέλος

Κι εκεί που είχα πει ότι δεν παίζει να γράψω άλλο post μες στο καλοκαίρι κι ό,τι είχα στα προσχέδια θα πήγαινε για μετά τον Δεκαπενταύγουστο, έρχεται μια είδηση και με προσγειώνει απότομα στην σουρεαλιστικά ωμή ελληνική πραγματικότητα.

Κάνοντας την πρωινή μου βόλτα στα blogs, βρέθηκα σε ένα ενδιαφέρον κείμενο του Περαστικού περί ανωνυμίας των blogs που με οδήγησε στην παρακάτω είδηση:
Συστάθηκε η Επιτροπή που θα εξετάσει την άρση της ανωνυμίας των blog

Από την οποία αντιγράφω τη σύσταση της επιτροπής:

"Η επιτροπή, υπό τον αντιπρόεδρο του Συμβουλίου της Επικρατείας κ. Αθανάσιο Ράντο, προβλεέπεται να ολοκληρώσει το έργο της έως το τέλος Σεπτεμβρίου. Τα μέλη της δεν θα λάβουν καμία αποζημίωση.

Εκτός του προέδρου κ. Αθ.Ράντου, στην επιτροπή μετέχουν ως μέλη οι:


  • Αθανάσιος Κατσιρώδης, αντεισαγγελέας του Αρείου Πάγου
  • Χαράλαμπος Μαχαίρας, πρόεδρος Εφετών
  • Εμμανουήλ Σφακιανάκης, αστυνομικός διευθυντής της υποδιεύθυνσης δίωξης ηλεκτρονικού εγκλήματος
  • Ηλίας Θεοδωράτος, νομικός σύμβουλος της Αρχής Διασφάλισης Απορρήτου των Επικοινωνιών
  • Ζωή Καρδασιάδου, διδάκτωρ νομικής, προϊσταμένη του τμήματος Ελεγκτών της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα
  • Πάσχος Μανδραβέλης, δημοσιογράφος.
Γραμματέας της επιτροπής ορίστηκε η κυρία Μαρία Αδαμοπούλου, διδάκτωρ Νομικής."

Κι ενώ όλα πήγαιναν ωραία και καλά, δεν ήξερα κανένα από τα μέλη της επιτροπής, αλλά η ιδιότητά τους ήταν σχετική με το αντικείμενο (είχα την υποψία βέβαια ότι πρόκειται για μια αρτηριοσκληρωτική επιτροπή - αλλά αυτό είναι ένα άλλο θέμα), πέφτει το μάτι μου στο 7ο όνομα (αυτό στα κόκκινα ντε) και η πρώτη μου αντίδραση είναι: "Τιιιιιιιιι;;;;;;;;;"

Ο Πάσχος Μανδραβέλης; Ο Πάσχος Μανδραβέλης; (!!!)

Ως τι; Ως δημοσιογράφος; Και τι δουλειά έχει ένας δημοσιογράφος σε μια νομοπαρασκευαστική επιτροπή με θέμα την ανωνυμία στο διαδίκτυο; Τι παραπάνω θα προσφέρει ένας δημοσιογράφος στη συγκεκριμένη επιτροπή από έναν ενημερωμένο χρήστη του interent (blogger ή μη);
(Το μόνο που μπορώ να σκεφτώ είναι η προηγούμενη εμπειρία των δημοσιογράφων στα ανώνυμα ή ψευδώνυμα σχόλια που κατά καιρούς δημοσιεύονται στις εφημερίδες που δουλεύουν.)

Κι εντάξει, έστω ότι η επιτροπή για λόγους που εγώ δεν κατανοώ χρειαζόταν έναν δημοσιογράφο. Έπρεπε να είναι ο Πάσχος Μανδραβέλης; Χάθηκε να είναι ένας από τους τόσους που και έγκυροι είναι και παράλληλα έχουν blog (ή ασχολούνται με το διαδίκτυο γενικότερα); Γιατί να μην είναι ο Θοδωρής Γεωργακόπουλος, ο Γιώργος Τετράδης, ο Μάνος Αντώναρος, ή κι ο Κούλογλου που έχει τραβήξει τόσα στο tvxs (μέχρι και πρόστιμα) για το συγκεκριμένο θέμα; (Και αυτοί είναι μόνο όσοι μου ήρθαν πρώτοι στο νου...)

Γιατί ειδικά ο Πάσχος Μανδραβέλης, αυτός ο φωτεινός παντογνώστης του τίποτα και κριτής των πάντων, που η άποψή του για την ανωνυμία στο ίντερνετ (όπως προκύπτει από τα γραφόμενά του) είναι πως πρέπει να καταργηθεί, αλλά είναι δύσκολο να βρεθεί τρόπος;

Γιατί ο Πάσχος Μανδραβέλης, που έχει δημοσίως παραδεχτεί ότι κάνει ανεπαρκή έρευνα για να γράψει τα άρθρα του; Που έχει γίνει το ανέκδοτο του twitter, της blogόσφαιρας και του internet γενικότερα;

Ποιος ανίδεος, ποιος ανόητος τον επέλεξε για αυτή τη θέση;

Εκτός... Εκτός κι αν γέμισε η επιτροπή από δικαστικούς και επιστήμονες και είπαν να βάλουν και τον Πάσχο για να γελάνε λίγο.

Βέβαια, θα μπορούσε κάποιος κακεντρεχής να πει πως η επιλογή του Πάσχου Μανδραβέλη υποδηλώνει και το κλίμα που θα επικρατεί στην εν λόγω επιτροπή, κάτι που με κάνει εξαιρετικά απαισόδοξο για τις τελικές της προτάσεις...


Γ.


Υ/Γ: Από την άλλη, και πάλι καλά να λέμε, θα μπορούσε να είναι και χειρότερα. Φανταστείτε να είχαν βάλει τον Πρετεντέρη...

29.6.11

Η λογική του τοκογλύφου

Για να φτάσει κανείς να δανειστεί από τοκογλύφους, συμβαίνουν 2 πράγματα.

Πρώτον, ήδη χρωστάει πολλά και δεν μπορεί να τα πληρώσει.

Δεύτερον, καμμία τράπεζα δεν του δανείζει άλλα χρήματα, γιατί ξέρει ότι δεν μπορεί να τα ξεπληρώσει.

Οπότε, γιατί του δανείζει ο τοκογλύφος;

Προφανώς όχι επειδή τον συμπάθησε ή επειδή είναι πιο αφελής από τους τραπεζίτες. Και ούτε για τους τόκους που θα εισπράττει μέχρι ο δανειζόμενος καταφέρει να αποπληρώσει το χρέος του. Σίγουρα δεν θα τον χάλαγε, αφού ο τοκογλύφος θα πάρει τα λεφτά του πίσω και θα έχει βγάλει κι άλλα. Όμως δεν είναι αυτός ο βασικός λόγος που δανείζει τα χρήματα.

Ο τοκογλύφος δανείζει, γιατί ξέρει ότι όταν ο δανειζόμενος δεν θα μπορεί πια να πληρώσει, μπορεί πλέον να του ζητάει ό,τι θέλει για όσο θέλει. Ό,τι θέλει, για όσο θέλει.

Ο δανειζόμενος σιγά σιγά θα χάσει τα πάντα, με πρώτη και καλύτερη την αξιοπρέπειά του. Κι όταν δεν του έχει απομείνει πλέον τίποτα, ο τοκογλύφος τον πετάει σαν στυμμένη λεμονόκουπα.

Κι όσοι δεν έχουν καταλάβει ακόμα που κολλάνε όλα αυτά στη μέρα που ξημερώνει:

"ΜΙΑ χώρα, λοιπόν, που αδυνατεί να εξοφλήσει τα 220 δισ. παλαιότερα χρέη και τα 110 νεότερα, προσδοκά ασμένως και πανηγυρίζοντας να δανειστεί οσονούπω με ακόμα 100 δισ. για να σωθεί!
[...]
ΜΟΙΡΑΙΑ, οι δανειστές θα χάσουν μια μέρα το μεγαλύτερο μέρος των χρημάτων που δάνεισαν. Δεν είναι τόσο ηλίθιοι που να μην το ξέρουν. Θα έχουν αρπάξει ώς τότε ένα φιλέτο από τον ελληνικό πλούτο και θα το αβγατίζουν. Τα χρήματα που δανείζουν έτσι κι αλλιώς είναι λογιστικοί αριθμοί και μαύρα κεφάλαια από λαθρεμπόριο όπλων, πετρελαίου, ναρκωτικών, τζόγου, πορνείας και τραπεζικής τοκογλυφίας.
ΤΑ οποία απαιτούν να πληρώσουμε εμείς από τα εισοδήματα και τις περιουσίες μας. Το απαιτούν οι εκπρόσωποί τους στο εθνικό μας κοινοβούλιο. Κι εμείς καθόμαστε και τους καμαρώνουμε."

Θα σας δω στην πλατεία.

Γ.