9.1.13

Γιατί δεν πρόκειται να πάρω iPhone ή οποιοδήποτε προϊόν της Apple

(Τουλάχιστον μέχρι να ζητήσουν συγγνώμη...)

Πίνακας με εξισώσεις από την διαφήμιση του iphone 5

Πρόσφατα κυκλοφόρησε μια διαφήμιση του iPhone 5 που ως Φυσικός την θεωρώ απελπιστικά ηλίθια.


Η διαφήμιση, αφού ξεκινήσει δείχνοντας έναν πίνακα με διάφορες εξισώσεις και με τη διαπίστωση πως "η φυσική έχει τους νόμους της, σωστά;", μας ζητάει να εξηγήσουμε πώς μπορεί κάτι:
   α. να γίνει πιο μεγάλο... και συγχρόνως πιο μικρό;
   β. να είναι πιο πολύ(υυυ)... και πιο λίγο μαζί;

Και καταλήγει στο συμπέρασμα: "Τελικά μου φαίνεται πως οι νόμοι της φύσης είναι... απλά γενικεύσεις."

Αγαπητέ φίλε εκφωνητή, σου φαίνεται. Θα μπορούσες να λύσεις όλες σου τις απορίες... απλά γυρνώντας στον πίνακα που μας δείξατε στην αρχή της διαφήμισης, ο οποίος περιέχει τις βασικές εξισώσεις για να μπορεί να υπάρχει το κινητό σου (και οποιοδήποτε άλλο κινητό). Αλλά προφανώς εκεί στην Apple (Ελλάδας, τουλάχιστον) δεν ξέρει κανείς σας να τις χρησιμοποιεί, έτσι δεν είναι;

Σε ό,τι αφορά την πρώτη σου ερώτηση ειδικά, δεν χρειάζεσαι καν σύγχρονη φυσική. Αν αυξήσεις μια πλευρά οποιουδήποτε αντικειμένου και ταυτόχρονα μειώσεις μια άλλη πλευρά, ο όγκος διατηρείται ψιλοσταθερός. Επομένως, αφού στόχος της εταιρείας σου ήταν να μεγαλώσει την οθόνη, μπορούσε χαλαρά (μην σου πω ότι έπρεπε) να μειώσει το πάχος της συσκευής. Υποθέτω το ίδιο έκθαμβος θα έμενες κι αν σου έδειχναν ένα πρίσμα που να αναλύει το φως στα χρώματα της ίριδας. Μαγεία ε;

Όσο για το τελικό συμπέρασμα... Traaagic...

Για να είμαι ειλικρινής, η πρώτη μου σκέψη όταν είδα αυτή τη διαφήμιση ήταν να τηλεφωνήσω στην Apple και να ρωτήσω "τι βλακείες είναι αυτές;" και "ποιο βούρλο ενέκρινε αυτή τη διαφήμιση;"

Αλλά μετά το σκέφτηκα πιο ψύχραιμα και είπα πως, αν είχα τα λεφτά (που δεν τα έχω), θα έπαιρνα καπάκια τηλέφωνο στη Samsung και θα ρωτούσα αν σκοπεύουν να βγάλουν κι αυτοί στο μέλλον κάποια εξίσου ηλίθια διαφήμιση. Αν μου έλεγαν "όχι", θα αγόραζα αμέσως 3 Galaxy S3 και θα έστελνα την απόδειξη στην Apple με τη σημείωση:

"Αυτό ήταν το αποτέλεσμα της νέας σας διαφήμισης. Για όσο καιρό θα τρέχει, θα αγοράζω ένα Galaxy κάθε μήνα και θα το χαρίζω σε κάποιον φίλο μου με iPhone, με την προϋπόθεση να μου δώσει το iPhone του για να το κάνω βίδες."

Και εις ανώτερα.


Γ.

10 σχόλια:

  1. Ανώνυμος11/1/13 19:58

    Έλεος ρε φίλε. Λες ότι δεν θα ξαναπάρεις οποιοδήποτε προϊον μιας εταιρίας (έστω και ως αστείο) εξαιτίας μιας διαφήμισης;

    Καταρχήν την διαφήμιση την φτιάχνει *άλλη* εταιρία. Μια ...διαφημιστική εταιρία (DUH!).

    Δεύτερον, οι διαφημίσεις γενικά λένε παπαριές. Μήπως δεν θα ξαναπιείς και μπύρα επειδή δείχνουν ότι όποιος πίνει μπύρα είναι καρακουλ άτομο που το κυνηγάν όλες οι γκόμενες;

    Τρίτο, το μόνο ενδιαφέρον σημείο στο όλο θέμα δεν το πρόσεξες. Το «Τελικά μου φαίνεται πως οι νόμοι της φύσης είναι... απλά γενικεύσεις."» είναι σε ένα βαθμό σωστό.

    Και θεωρητικά (επειδή ως νόμους ονομάζουμε ότι κάτι αναγκαστικά υπαρκτό στη φύση, αλλά τα μοντέλα μας για το πως λειτουργεί η φύση με βάση ό,τι ξέρουμε κάθε φορά) αλλά και πρακτικά: π.χ. ο περίφημος "2ος νόμος της θερμοδυναμικής" δεν είναι νόμος αλλά στατιστική γενίκευση. Το να παραβεί δηλαδή η φύση αυτό το «νόμο» δεν είναι αδύνατο, είναι απλά απίστευτα απίθανο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πρώτον, την διαφήμιση όντως την φτιάχνει μια διαφημιστική εταιρεία, αλλά την εγκρίνει κάποιος στην εταιρεία που παράγει το προϊόν. Αυτό είναι που με προβληματίζει περισσότερο. Κάποιος στην Apple (Αμερικής, η διαφήμιση είναι διεθνής) την ενέκρινε αυτή τη χαζομάρα.

      Δεύτερον, διαφήμιση από διαφήμιση διαφέρει. Προσωπικά μια έξυπνη διαφήμιση με τραβάει προς ένα προϊόν, μια χαζή διαφήμιση με απομακρύνει. Αν προσβάλει την αισθητική μου και τις γνώσεις μου, με κάνει να αμφιβάλω για την ποιότητα του ίδιου του προϊόντος.

      Τρίτον, το "... απλά γενικεύσεις" και το πρόσεξα και το σχολίασα. Είναι απλά λάθος.
      Ο 2ος νόμος της θερμοδυναμικής δεν είναι μια στατιστική γενίκευση. Θα ήταν στατιστική γενίκευση αν 1 στις 100 ο νόμος ήταν λάθος. Αλλά κανένα πείραμα, κανένα στοιχείο δεν έχει δείξει το αντίθετο. Άρα με τα μέχρι στιγμής δεδομένα ο νόμος ισχύει απόλυτα. Αν ποτέ βρεθεί έστω και ένα πείραμα που να τον παραβαίνει, τότε ο νόμος έχει καταρριφθεί και χρειάζεται μια νέα θεωρία, που να εξηγεί και το νέο φαινόμενο. Ο 2ος νόμος της Θ. θα είναι πλέον μια ειδική περίπτωση.
      Το ίδιο ισχύει με όλες τις επιστημονικές θεωρίες. Ισχύουν όσο εξηγούν με ακρίβεια όλα τα πειραματικά δεδομένα. Αν μια θεωρία παραβιαστεί εξαιτίας νέων ανακαλύψεων, γίνεται ειδική περίπτωση μιας γενικότερης θεωρίας. Σε καμμία περίπτωση όμως δεν είναι γενικεύσεις.

      Διαγραφή
  2. εγω παντως δεν αγοράζω iphone (ksexora ap t fraga) γιατι είναι κλειστό σύστημα. Αρκετα είδα κ έπαθα με το jailbrak του touch.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. btw o πίνακας σημαίνει τπτ σχετικό με ολα αυτά είναι απλως ένα ασχετο κομμάτι της ηλίθιας διαφήμισης

      Διαγραφή
  3. Είναι η βασικότερες εξισώσεις της φυσικής. Είναι οι νόμοι του Νεύτωνα, οι βασικές εξισώσεις του ηλεκτρομαγνητισμού, της σχετικότητας και της κβαντομηχανικής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος24/1/13 18:02

    Αλήθεια για την foxconn τι έχετε να πείτε;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Η foxconn είναι ένας από τους βασικούς λόγους που δεν έχω πάρει ποτέ κάποιο προϊόν της Apple και προσπαθώ να εντοπίζω την προέλευση προϊόντων άλλων εταιρειών που πιθανόν έχουν κατασκευαστεί εκεί, πριν τα αγοράσω (όταν αγόραζα).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. tn diafhsi tin exei bgalei h cosmote kai oxi h APPLE na tn ksanadeis file giati grafeis arloumpes...........

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η Cosmote ε; Και τότε αυτό τι είναι;

      Apple - iPhone 5 - TV Ad - Physics

      Εγώ λέω αρλούμπες;

      Διαγραφή